Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

ΤΑ ΗΡΩΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ


Πολλοί μου λένε πως γίνεται όταν βλέπεις Καραγκιόζη να συγκινήσε και να κλαις αφού είναι κωμικός ρόλος. Εγώ με την σειρά μου τους λέω ότι στο ελληνικό θέατρο σκιών δεν υπάρχει μόνο η κωμωδία και η σάτιρα, αλλά υπάρχουν και παραστάσεις που παρουσιάζουν κατορθώματα ηρώων της επαναστάσεος του '21 με ήρωες πραγματικά πρόσωπα της ελληνικής ιστορίας (π.χ. Αθανάσιος Διάκος, Διοβουνιώτης), αλλά και με φανταστικά πρόσωπα (π.χ. καπετάν Απέθαντος). Αυτά τα έργα γνώρισαν μεγάλες δόξες στον β' Παγκόσμιο Πόλεμο ακόμα και στην περίοδο της Χούντας, καθώς ο Καραγκιόζης ξεσήκωνε τον κόσμο για διεκδικήσουν την ελευθερία και τα δικαιώματά τους.
Τα ηρωικά έργα διαιρούνται σε τέσσερις κατηγορίες ανάλογα με το από το που άντλισε ο καραγκιοζοπαίκτης στοιχεία:
α) έργα που βασίζονται σε παλαιότερα λαϊκά ανγνώσματα και λαϊκές φυλλάδες (π.χ Φρόσω η Χειμαριώτισσα, Η ορφανή της Χίου)
β) έργα που βασίζονται σε θρύλους και στην προφορική παράδοση (π.χ. ο Κατσαντώνης)
γ) έργα που βασίζονται σε δημοτικά τραγούδια (π.χ. ο Κίτσος ο λεβέντης)
δ) έργα που βασίστηκαν στην επικαιρότητα των αρχών του 20ού αιώνα, ληστρικά έργα, (π.χ. ο λήσταρχος Γιαγκούλας, ο λήσταρχος Μπεκιάρης).



3 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δυστυχώς κάποια άτομα δεν ξέρουν τι λένε αγαπητοί μου φίλοι...πολλές φορές παραφέρονται. Αλλά τι να κάνουμε έτσι είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΑΓΚΑΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΑΠΟ ΣΑΛΟΝΙΚΗ!ΚΑΙ ΓΩ 16 ΕΙΜΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΤΖΑΚΗ!ΕΣΥ ΣΕ ΠΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΥΣΕΣ Ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή